Zagrożenia

Tak jak już wiadomo, na wyspie znajdują się portale, przez które do naszego świata dostały się różnego rodzaju stworzenia. Cóż, nie jest powiedziane, że tylko użytkownicy mogą go używać. Te istoty najczęściej całkiem przypadkiem tutaj trafiły, a z czasem zaczęli sprowadzać swoich. Wywnioskowano, że teraz praktycznie wszędzie można spotkać takie same potwory. Oczywiście są też takie, które za nic nie opuściły swojego prawdziwego domu. (Zakładka w większości powstała przez członka bloga.)


ZAGROŻENIA


ISTOTY NADNATURALNE

Najliczniejsza grupa. Rzadko spotykane, lecz zdecydowanie częstsze niż żywiołaki. Różnią się od siebie charakterem i wyglądem, a każdy z osobników posiada wysoko rozwiniętą inteligencję i unikalne umiejętności. Od pokoleń budzą w nas strach, ale również i ogromny podziw. Żerują w ściśle określonych dla siebie miejscach i o określonych porach, w zależności od gatunku, żywiołu i przystosowań. Każda z istot nadnaturalnych służyć może jako cenny obiekt badawczy, ale również jako wierny kompan. Notabene, żywiołaki również łapią się pod tę grupę, lecz, ze względu na specyficzne cechy i swoją niecodzienność uznawane są za odrębny gatunek.

SMOKI

Smoki należą do rodziny gadów. Ich wygląd nie jest do końca określony, ponieważ zależy głównie od miejsca występowania i żywiołu, nad którym dany smok włada. Są one blisko spokrewnione z potworami wodnymi. Mogą mieć od kilkunastu centymetrów do kilkudziesięciu metrów. Bardzo groźne, brutalne. Największe z nich posiadają niewiarygodną siłę i nawet pomimo swojej masy są szybkie i zwinne. Spotkanie z wrogo nastawionym smokiem zwykle kończy się śmiercią. Zarejestrowano jednak przypadki, w których smoki zostawały wiernymi kompanami innych istot. Niektóre z nich posiadają umiejętności medyczne i zielarskie.

POTWORY WODNE

Są blisko spokrewnione ze smokami. Żyją w środowisku wodnym, oddychają poprzez skrzela. Są agresywne i nieprzewidywalne. Mają wyczulony zmysł wzroku. Żerują w każdym środowisku wodnym od bagien, poprzez mokradła, jeziora, rzeki i morza, aż do oceanów. Co ciekawe, wyjątkowo upodobały sobie te dwa ostatnie. Ich ciało pokrywają łuski i twarde kolce, przypominające wystające kości. Ich paszcze wyposażone są w setki ostrych zębów, które, niczym u rekina, wyrastają w zależności od potrzeb.

OGROMNE PAJĄKI

Pająki te osiągają kolosalne rozmiary, od 5 do 7,5 metra. Są ślepe i posiadają umiejętność wyczuwania strachu, dzięki czemu są w stanie zlokalizować ofiarę. Posiadają specyficzny, silny jad. Polują plotąc silne, bezbarwne sieci i czekając na ofiarę. Jeśli ów nieszczęśnik złapie się w sieć, ma około 3 sekund, by się z niej wyplątać. Inaczej pająk przypadnie do niego i przebije kolcem jadowym, po czym pożre swą ofiarę. Jeśli zginie człowiek, odnawia się on jako spiderhomine (więcej poniżej).

WAMPIRY

Istoty żywiące się krwią ssaków. Ich kły są wydłużone - przepływa przez nie kanalik z delikatnym jadem paraliżującym, który nie jest śmiertelny. Polują głównie w nocy i wyjątkowo pochmurne dni, ponieważ światło słoneczne szkodliwie wpływa na ich skórę, parząc ją. Przybierają postać szczupłej kobiety o bladej, praktycznie białej, cerze, kruczoczarnych, długich włosach i krwistoczerwonych ustach. Potrafią omamić swą ofiarę, a potem wbić kły i powoli wysysać krew, przy czym ofiara nie czuje bólu głównie ze względu na jad paraliżujący. Pomimo wielu mitów wampiry nie zmieniają się w nietoperze.

CENTAURY

Pół-człowiek, pół-koń. Zwykle jest agresywny i chętny do walki. Często nosi przy sobie broń w postaci toporów, ciężkich mieczy itp. Cechuje go wyjątkowy wygląd - od pasa w górę wygląda jak dobrze zbudowany mężczyzna, z kolei od pasa w dół - jak koń, zwykle maści gniadej (brązowy z czarną grzywą i ogonem) bądź karej (czarny). Posiada wyjątkową tężyznę fizyczną, a także jest szybki i zwinny. Do wszystkiego dochodzi jego zadziorny charakterek i upór osła.

ELFY

Pierwotna rasa nieludzi żyjąca w zgodzie z naturą. Opisywane jako byty idealne, piękne. Posiadają szpiczaste uszy i jasne włosy. Są trochę wyższe od ludzi, szczupłe, ponadto rozumieją mowę wielu zwierząt. Zwykle są nastawione pokojowo, przynajmniej oficjalnie, lecz mimo tego są doskonale wyszkolone w walce i jeździe konnej. Władają bronią białą i łukami. Niebezpieczni przeciwnicy. Posiadają własną krainę, ale mimo tego podróżują, odwiedzając najróżniejsze zakamarki świata. Niekiedy uważają się za lepszych od ludzi, co często prowadzi do walk.

KARNAS

Karnas jest jednym z najniebezpieczniejszych istot, którym przyszło pojawić się na Ziemi. Ubzdurano sobie, że uwielbia on pociągi i zabija tylko przy kolejach. Prawdą jest to, że nigdy nie wiadomo, kiedy się pojawi i gdzie. Jest to potwór posiadający moc, która pozwala na manipulację własnym ciałem. Do tego dochodzi żywioł ognia. Jedna ze starszych teorii, mówiła o tym, że karnas powstał z kawałków wulkanów tuż po ich erupcji. Potężnego stwora nie da się pokonać w pojedynkę, to chyba jasne. Nawet najbardziej waleczni, nigdy nie porwali się sami na tego potwora. Do pokonania go potrzebna jest pomoc dużej ilości użytkowników oraz naukowców. W razie wielkich problemów z pozbyciem się zagrożenia, zabezpiecza się większy obszar i naciera się praktycznie wszystkim czym się ma.

POMROK

Ciekawe stworzenie zwane pomrokiem. Nie przepada za innymi, jednakże w swoim stadzie czuje się wyśmienicie, jak to w życiu bywa. Nie chodzi oddzielnie, zawsze jest w przynajmniej trzyosobowej grupce. Podstępny i fałszywy, jeśli ktoś o nim nie wie, może liczyć się z poważnym uszczerbkiem na zdrowiu. Pomrok posiada długi, giętki ogon, którego potrafi użyć jak zwykłej liny. Nosi złote bransolety, które podczas walki często zwężają się przy czym następuje wzrost zwinności tej istoty. Podczas tego zacisku, pomrok rani siebie zyskując na sile. Odkryto, że jego krew posiada specyficzne właściwości. Badacze postawili hipotezę, która jest przyczyną pojawienia się "specjalnej krwi". Mianowicie podejrzewają, że pomrok jest połączeniem trzech martwych ciał, stąd te trzy twarze. Dodatkowo musi to mieć coś wspólnego z zaćmieniami, ze względu na znak widniejący na jego czole.

VERLUST

Istota podobna do kota. Na grzbiecie posiada kolce, które służą do obrony słabego punktu. Stanowi niebezpieczeństwo tylko wtedy, kiedy znajdzie się koło niego wśród blisko. Wyjątkami są sytuacje, gdy szybko przemknie nam przez drogę. Wychudzona sylwetka ciała pozwala na szybkie stawianie kroków, wysokie skoki oraz "wyginanie" się na wszystkie strony. Z verlusta jest dość trudny przeciwnik, posiada on nieprzyjemne moce cienia. Mianowicie może nagle rozpłynąć się w powietrzu zostawiając za sobą ciemną chmurę. Złote ślepia pozbawione są źrenic, przez co mają lekki problem z widzeniem. Nadrabiają to jednak innymi zmysłami. Są w stanie wyczuć najcichszy szmer. Z węchem... Z różnymi jednostkami bywa to zupełnie inaczej. Żyjątka typowo samotne, nie buszują w stadach. Zawsze są pojedynczo, mówi się, że to wynika z braku umiejętności komunikowania się między sobą.

OKS

Oks to ślepa klacz, która kieruje się jedynie intuicją. Jest raczej spokojnym stworzeniem, dopóty dopóki ktoś jej po prostu nie zdenerwuje. Czasami sama z siebie zaczyna atakować podróżnego. Występuje na bagnach bądź w lasach, gdy jest w pobliżu, wokół niej tworzy się gęsta mgła. Jest bardzo wytrwała, szybko się nie męczy. W połączeniu z jej siłą, tworzy naprawdę poważne zagrożenie dla życia. Szaro-czarna klacz rozmiarami potrafi przerosnąć drzewa, na wyspie jednak zanotowano, że najwyższa, która się tu pojawiła, miała około trzy i pół metra. Naukowcy uznali, że jest to coś podobnego do jednorożca, tylko, że zamiast rogu posiada wielkie ostrze, którym tnie przeciwników. Od niedawna trwają badania nad powstawaniem tych istot, w końcu kogoś musiało zaciekawić skąd biorą się młode tych klaczy.

CENOT

Dzikie i brutalne, nie wiesz skąd wyskoczy, nie wiesz gdzie się schowa. Cenot jest nieprzewidywalny, praktycznie wszystko robi inaczej niż potrzeba. Chaotyczny potwór, który ceni władzę ponad wszystko. Jako tako nie posiada żadnej zdolności magicznej. Zdaje się na swoją siłę i umiejętności walki. Nie potrzebuje nikogo oprócz siebie, nie oznacza to, że cały czas jest sam. Zdarza mu się atakować w pełnych oddziałach, które składają się nawet z kilkudziesięciu jednostek. Z okrutnego mordercy, potrafi stać się jak zwykła cyrkowa małpka. Znaczy to nie jest pewne, ale ktoś opowiadał o takich przypadkach. Zdarza się, że podczas, gdy ktoś coś mówi, cenot przestaje atakować i przysłuchuje się dokładnie słowom, które słyszy. Tego stwora łatwo dość trudno jest wyczuć i zobaczyć, niemalże idealnie maskuje się z otoczeniem. Nie posiada charakterystycznego odgłosu, ani zapachu. Nie wydaje żadnych dźwięków, przynajmniej nie są one słyszane przez ludzkie ucho.

SETTLE

W pojedynkę nic nie zdziała, dlatego zawsze ma przy sobie przynajmniej dwóch strażników. Settle jest dość rzadko spotykaną istotą. Dawniej bano się go ze względu na nastrój, bano się psów, które mu towarzyszyły. Sam w sobie wydawał się... Tak jakoś słaby, no bo to w końcu prawda. Nie posiada on żadnych kończyn. Unosi się w powietrzu, a za pomocą swoich mocy kontroluje stworzenia, które przywołuje. Dlatego też, by się go pozbyć, należy odciągnąć go od jego małego zwierzyńca. Jeśli pozostanie bez towarzyszy, będzie się starał uciec. Nie walczy sam, ponieważ to dla niego zwykła udręka. Cóż, zdaje się być słaby, ale to jeszcze zależy od przeciwnika jak potoczą się dalsze losy. Przestał rosnąć w sile, kiedy psy przestały być aż tak straszne. Niczym zły demon żywi się ludzkim strachem, nie ważne przed kim czy przed czym, ważne, że jest. Jeśli dostanie wystarczającą ilość, będzie go trudno odciągnąć, a co dopiero pokonać.

SEEKER

Określa siebie jako strażnika, nikt nie wie dokładnie czego. Istnieją pogłoski, że jego dom został doszczętnie zniszczony, dlatego też zaczął osiedlać się w innych światach. Występuje w lasach, gdzie jest mało życia. Jest powolny, ale bardzo cichy, to czyni z niego wspaniałego skrytobójce. Pojawia się głównie w nocy, rzadko kiedy można spotkać go w dzień. Szykując się do ataku, seeker wysyła niebieskie poświaty. Prawdopodobnie jest to sygnał, który rozpoczyna walkę i nawołuje swoich sojuszników. Manipuluje trzema elementami: wodą, światłem oraz ziemią. Twierdzi się, że seeker to istota bardzo inteligentna. Potrafi porozumieć się nawet kilkudziesięcioma językami, w tym starożytnymi i własnych dla niektórych ras.

TYRANT

Liczny lud, który wędruje między światami szukając nowych, ciekawych rzeczy. Tyrant jest osobą o barwnym charakterze, raz będzie chciał negocjować, a drugim będzie brał siłą. Posiada rozległą wiedzę na temat starożytnych ras, magi oraz sztuki walki. Mimo niewielkich wzrostów jest wspaniałym wojownikiem. Kojarzeni są jako istoty, które niczego się nie lękają. Poza tym często podróżują na niedźwiedziach, dzięki którym mogą bez wyrzutów sumienia taranować wszystko co im stanie na drodze. Ten jeździec należy do charakterów żądnych nie tylko wiedzy, ale również władzy i terytorium. Gdyby nie to, każdy mógłby się z nimi dogadać. Rozumie on naszą mowę, często można usłyszeć kiedy używa zapożyczonych słów. Mina jego przeciwnika niekiedy bywa bezcenna.


UMARLAKI

Jest to grupa "żyjących trupów". Nie nadano jej nazwy dlatego też nazywamy je po prostu umarlakami. Każdemu towarzyszy dany rodzaj śmierci - niektóre gatunki, chociażby zombie, po prostu są, a przyczyna ich pojawiania się jest nam nieznana. Umarlakiem stać się można poprzez zarażenie bądź charakterystyczną śmierć. Wygląd każdego z gatunków odpycha, jest nieprzyjemny. Zwykle są słabe, ale zawsze można natrafić na wyjątek. Nie kierują się inteligencją, tylko narzuconym instynktem. Nie potrafią używać broni.

SPIDERHOMINE

Są to ludzie przemienieni w pół-pająki, pół-ludzi, poprzez zabicie i zatrucie jadem ogromnego pająka. Tak jak oryginał są ślepi i kierują się w kierunku, z którego wyczuwają strach. Ich ciało zostało przekształcone na kształt pająka. Tkają sieci, lecz zdecydowanie mniejsze od sieci ogromnych pająków. Ich kły zostały przystosowane do przebicia skóry ofiar. Żywią się krwią i sercem ssaków, dlatego też ich ofiary można rozpoznać po braku krwi i, w przeciwieństwie do wampirów, serca. Dość niebezpieczne, ale też słabe.

TOPIELCE

Zmutowane, ruchome zwłoki. Człowiek, który utopił się i pod wpływem magii zamienił się w bezmyślne stworzenie gardzące wszystkim, co żywe i jedzące ludzkie mięso. Nie jest trudny w pokonaniu. Ma długie palce, z błonami między nimi, które ułatwiają mu pływanie, wielkie oczy i jeszcze większe płetwy. Występuje w okolicach wód i bagien, najczęściej w grupach. Jest podatny na srebro oraz próby powalenia i podpalenia, dlatego w walce z nim dobrze spisuje się żywioł ognia. Topielce zamieszkują tereny nad zbiornikami słodkowodnymi - jeziora, rzeki, stawy czy bagna. Niektóre zamieszkują też w sztucznie wybudowanych kanałach w większych ludzkich miastach.


ZOMBIE

Zombie są blade lub zielone, cuchną trupem i zgnilizną. Odziane są w łachmany i strzępy ubrań, ewentualnie w strupy i ropiejące rany. Ich ciała nierzadko są wybrakowane. Mile widziany jest brak nogi, ręki, dziura w głowie lub brzuchu, ewentualnie złamanie otwarte. Co lepsze zombie mają na wierzchu (czyli na zewnątrz) trzewia, elementy mózgu tudzież innych organów. Ich pochodzenie jest tajemnicą - prawdopodobnie jest to po prostu działanie magii bądź promieni radioaktywnych. Zombie żywią się, klasycznie, mózgiem i mięsem ssaków. Do rarytasów należy ludzki mózg.


ŻYWIOŁAKI

Bardzo rzadkie i trudne do pokonania. Żeby je spotkać, trzeba mieć niezwykłego pecha, albo wyjątkowe szczęście. Posiadamy o nich niedużo informacji, dlatego też potrzebni są śmiałkowie, którzy będą chcieli takie informacje zgromadzić. Niestety, spotkania z żywiołakami w 87,5% kończą się śmiercią. Każdy z żywiołaków jest inny i panuje nad innym żywiołem. Co ciekawe, jeszcze nigdy nie zanotowano przypadku walki pomiędzy żywiołakami. Nie wiadomo również kiedy i dlaczego się pojawiają. Do tej pory poznaliśmy 6 rodzajów, ale kto wie - może świat kryje kolejne żywiołaki?

ŻYWIOŁAKI OGNIA

Jeden z popularniejszych żywiołaków, choć nadal bardzo rzadki. Włada żywiołem ognia, a jego podstawowymi umiejętnościami są plucie ogniem (na około 7 metrów) i podpalanie własnego ciało, dzięki czemu wszystko wokół może zająć się ogniem. Zwykle osiąga od 15 do 25 metrów, choć zdażają się wyjątki. Występuje w różnych miejscach, ale trzyma się daleko od wody. Pokonać go można na wiele sposobów, a najpopularniejszym z nich jest zadziałanie na niego żywiołem wody.

ŻYWIOŁAKI WODY

Przyjmuje postać szczupłej kobiety w białej szacie. Pomimo niegroźnego wyglądu to on co roku zabija setki zwierząt, w tym również wilków. Włada żywiołem wody, ma jedną umiejętność - manipulacje nią. Jest to pojęcie szerokie, lecz nikt nigdy nie zapisał dokładnych umiejętności tego żywiołaka. Spotkanie z nim zwykle kończy się śmiercią. Żeruje w pobliżu wody - kiedy nie ma do niej dostępu, jest bezbronny. Ataki fizyczne nie mają na niego wpływu - przenika przez nie. Żywiołak ten posiada dobry słuch i węch. Jest niezwykle zwinny i szybki.

ŻYWIOŁAKI POWIETRZA

Najrzadszy z żywiołaków. Do tej pory odnotowano zaledwie kilkanaście przypadków pojawienia się owego żywiołaka. Nie posiadamy informacji o miejscach żerowania, ani o sposobie na zabicie go. Istnieją przypuszczenia, że, tak jak na żywiołaka wody, nie działają na niego ataki fizyczne. Z zeznań nielicznych świadków, którzy szczęśliwie uszli z życiem, możemy wnioskować, że jest to najsilniejszy z żywiołaków, ale również spokojny i niechętny do zabijania.

ŻYWIOŁAKI ZIEMI

Trudny przeciwnik, posiada niezwykle twardy pancerz. Włada nad żywiołem ziemi i skał, a ponadto może kształtować teren. Jest niewrażliwy na ogień, a ataki fizyczne zwykle kończą się niepowodzeniem. Spotkać go można w górach bądź rozległych lasach. Jest on bardzo powolny i ociężały, a także nie skacze i nie biega, dlatego można łatwo przed nim uciec. Największy z żywiołaków - może osiągać nawet 35 metrów. Zwykle nie zabija bez powodu, ale kiedy wpadnie w szał, cudem jest ujść z życiem. Prawdopodobnie blisko spokrewniony z żywiołakiem lodu.

ŻYWIOŁAKI LODU

Włada nad żywiołem lodu, a do jego najczęstszej z używanych umiejętności należy zamrażanie - obiektów jak i istot. Prawdopodobnie blisko spokrewniony z żywiołakiem ziemi. Podobnie jak żywiołak ziemi ma on twardy pancerz, jest odporny na ataki fizyczne, a także jest powolny i ociężały. Jest on jednak mniejszy od swojego kuzyna - osiąga max. 24 metry - jak również o wiele bardziej agresywny i brutalny. Spotkać go można głównie na lodowych pustyniach, więc my nie mamy z nim zwykle do czynienia. W ekstremalnych warunkach może pojawiać się w różnych miejscach - warunkiem jest ujemna temperatura.

ŻYWIOŁAKI ELEKTRYCZNOŚCI

Najpopularniejszy z żywiołaków. Pojawia się podczas gwałtownych burz, dlatego też potocznie nazywany jest żywiołakiem burz. Jego wielkość waha się pomiędzy 5 a 17 metrami - prawdopodobnie zależy to od intensywności burzy. Wygląda jak czarna chmura burzowa. Jego, prawdopodobnie, jedyną umiejętnością jest przewodzenie przez swoje ciało piorunów, którymi poraża swoje ofiary. Porażenie to w 99.9% kończy się śmiercią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz